Skip to main content
logo

HERRIA, ASKATASUNA, ERALDAKETA, KONFIDANTZA, KONPROMISOA, ZAINTZA gara

¿Qué es EBIZII?

Aprendizaje basado en Evidencias Científicas (EBidentzi ZIentifikotan oinarritutako Ikaskuntza).

¿Por qué basarnos en Evidencias Científicas?

La educación, al igual que la medicina u otras ciencias, debe basarse en evidencias científicas.

No podemos realizar cualquier experimento en la escuela sin saber de antemano cómo serán los resultados.

La base de Ebizi es el aprendizaje dialógico y su columna la comunidad de aprendizaje.

  • Zer da ikaskuntza DIALOGIKOA?

Ikasle guztiek beren helburuak ahalik eta gehien garatzea eta norberaren emaitzarik onenak lortzea da pedagogia honen oinarria, baita ere, bizikidetza eta gizarte-kohesioa hobetzea ere. Ikaskuntzaren protagonista ez da ez irakaslea, ez ikaslea. Protagonistak, hezkuntza komunitate osoa da.

– Oinarrizko 7 printzipioak:

  • Eraldaketa

  • Berdintasuna

  • Adimen kulturala

  • Gaitasun instrumentala

  • Bizitzaren zentzua

  • Elkartasuna

  • Berdintasuna desberdintasunaren aurrean

  • Zer da IKAS KOMUNITATEA?

Komunitate osoaren inplikazio eta parte hartzea ikastetxean eta gela barruan: gurasoak, aiton-amonak, ikasle ohiak, lagunak edo auzokideak. Helburua, denon artean ikasketa sistema hobetzea, bizikidetza ahalbidetuz eta solidaritatea bultzatuz.

Gauzatuko diren ekintza guztiek oinarri zientifikoa dute, non elkarlanean arituz, bizi garen komunitatea hoberako eraldatzea lortuko da.

  • Zer dira JARDUERA ARRAKASTATSUAK?

Nazioarteko hezkuntza komunitate zientifikoak emaitzekin bermatzen dituzten jarduerak

  • Zeintzuk dira JARDUERA ARRAKASTATSUAK?

PROIEKTU INTERDISZIPLINARRAK

DBHko lan egiteko modua Proiektu Bidezko Ikaskuntza

MARKO PEDAGOGIKOA

Komunitatearen eraikuntzan parte-hartzea oso garrantzitsua da, eta marko pedagogiko modura dialogismoa dugu ardatz: ikasle, irakasle, eta kideen artean komunikazioa bultzatzen duen modua. Dialogismoak ikasketa prozesua aberastu eta ikasleen parte-hartzea suspertzea du helburu, haien esperientziak, iritziak eta kreatibitatea baloratuz. Hauetatik abiatuta, ikasleen elkarlana eta interakzioa bultzatzen da. Klasean irakasle bat baina gehiago izateak, praktiketako irakasleak eta boluntarioak ekartzeak, hiruko taldeetan banatzeak eta elkarreragile izateak, ikasleekiko harreman positiboak sortzen dituzte.

NOLA?

Ikasgai bakoitzeko ordutegi finko bat jarraitzearen ordez, urtero 9 proiektutan murgiltzen gara. Hauetan ez dira soilik gai bakoitzean garrantzitsuenak diren kontzeptuak jorratzen, baizik eta gure ikasleak bizitzaren erronken arabera aurrera egiteko duten jakintzaz hausnartzeko ere balio dute.  Ezarritako mugak hautsi eta ibilbide hezigarri baten alde egiten dugu.

Proiektu hauek eraikitzean, ikasleek material guztia modu digitalean eta euskarri audiobisualak erabiliz ulertzeko aukera izango dute. Taldean lankidetzan ari diren bitartean, elkarren artean hainbat hizkuntza erabiliz komunikatzeko aukera dute. Horrek guztiak konpetentzia digitala, hizkuntza-komunikaziorako konpetentzia, eta eleaniztasuna garatzeko oinarriak osatzen ditu. Irakasleak, bidea egokitzeko eta ikasleek egindako lana bermatzeko, ebaluazio formatiboa kudeatzen du, momentu bakoitzean hobetu beharreko elementuak identifikatuz eta proiektu bakoitzean banakako lanak eta erronkak baloratuz.

DBHn, ikasleek beren bide profesionalean eta pertsonalean aurreratzea determinatuko duten erabakiak hartu behar dituzte. Horretarako, garrantzitsua da beraien gaitasunak, zaletasunak, eta interesak garatu eta identifikatzea. Eskolak prozesu honen jarraipen indibidualizatua sustatzeak ikasprozesua hobeto ulertzeko eta garatzeko aukera ematen du. Taldeko agenda, autoebaluaziorako eta koebaluaziorako txostenak, eta Proiektuen Bidezko Ikasketa metodologiak, ikasleen ahalduntzea lortzeko eta ikasten zein izaten ikasteko konpetentzia ebaluatzeko ere balio dute.

Erabakiak modu kontzientean hartzea garrantzitsua da, eta, horretarako, eskolako orientazioa eta lankidetza estrategiak aplikatzen ditugu. Irakasle ekipoaren esku dagoen erronka handia dela kontuan hartuta, jarraipen emozionala eta akademikoa indartzeko helburuarekin, inkestak, elkarrizketak eta tutoretza bilerak planifikatzen dira.

BASO ESKOLA

Baso-eskola naturan garatzen den hezkuntza-eredua da, natura bihurtzen da ikasteko gunea, HEZTEKO EREMUA . Haurren garapen fisiko, intelektual, afektibo eta sozial osoa eta orekatua lortzea du helburu alde batetik, eta bestetik natura bera eta bioaniztasuna zehazki babestea. Haurrek basoan, jolastu, ikertu eta ikasten dute, natura bera bihurtzen baita baliabide didaktiko garrantzitsua Euskal Kurrikulumeko hezkuntza edukiak garatzeko.

Hauek dira baso-eskolaren ezaugarri nagusiak:

  • Natura bihurtzen da ikasteko gunea.
  • Haur eta Lehen Hezkuntzako haurrei zuzenduta dago, batik bat.
  • Hezkuntza edukiak curriculum ofizialean oinarrituak egoten dira eta natura bera izaten da baliabide didaktiko garrantzitsuena.
  • Ohikoa da jolas librea ikasketa metodologia nagusia izatea, haurren ikasteko metodo naturaltzat jotzen delako.
  • Inguruneari dagokionez, eskolatik gertu dagoen natur-gune bat erabiltzea da proposatzen dena.
  • Azkenik, elkarrizketa maila guztietan sustatzen da: ikasleen artean, irakasleen artean, ikasle-irakasleen artean eta baita gurasoekin ere. Entzute aktiboaren pedagogia hau oinarrizkoa da haurrak dituzten interes eta bertuteez jabetzeko, emozio- eta adimen-garapena ematen den bitartean.

colegio iraurgi

© Iraurgi Ikastetxea

Aviso legal | Sitemap

Redes Sociales